کتابی که ۷۰ خانواده را شیعه کرد

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که کتاب عین الحیاه علامه مجلسی سبب گرایش ۷۰ خانوار یک روستا به مذهب تشیع شد، گفت: علامه مجلسی دریای بی کران علم و دانش بود و با نگاشتن کتاب بحارالانوار لقب «غواص دریای روایات» را به خود گرفت.

به گزارش رسا، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به بیست و هفتم ماه مبارک رمضان و سالروز وفات علامه مجلسی، از شخصیت علمی و برجسته وی تجلیل کرد و گفت: در مذهب تشیع به برکت وجود علامه مجلسی و تألیفات علامه پیشرفت های بسیاری حاصل شد.

علامه مجلسی مورد دعا و عنایت ائمه اطهار قرار گرفته بود

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که علامه مجلسی مورد دعا و عنایت ائمه اطهار(ع) قرار گرفته بود، ابراز داشت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از پیامبر(ص) تا حضرت صاحب الزمان(عج) برای عاقبت به خیری و سلامتی علامه مجلسی دعاکرده اند و درخشش ایشان در جهان اسلام ثمره دعای اهل بیت(ع) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این علامه مجلسی شیخ الاسلام استان اصفهان بود، بیان داشت: در آن دوران استان اصفهان بسیار مهم و پایتخت تشیع بود که علامه مجلسی مدرس اعظم حوزه علمیه اصفهان بود و همه عزل و نصب های ائمه جمعه و علما زیرنظر ایشان صورت می گرفت.

تألیفات علامه مجلسی سبب تثبیت مذهب تشیع شد

وی هبری با تأکید بر این تألیفات علامه مجلسی به ویژه کتاب بحارالانوار سبب تثبیت مذهب تشیع شد، تصریح کرد: علامه مجلسی با کتاب بحارالانوار خود خدمت بزرگی را به دین مبین اسلام کرد و یکی از ویژگی های مهم ایشان ترجمه احادیث و روایت های عربی به زبان فارسی بود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که کتاب عین الحیاه علامه مجلسی سبب گرایش ۷۰ خانوار یک روستا به مذهب تشیع شد، خاطرنشان کرد: علامه مجلسی دریای بی کران علم و دانش بود و با نگاشتن کتاب بحارالانوار لقب «غواص دریای روایات» را به خود گرفت.

همه برنامه های دین مبین اسلام در کتاب بحارالانوار نهفته است

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به کتاب بحارالانوار، علامه مجلسی، ابراز داشت: همه برنامه های دین مبین اسلام براساس روایات و احادیثی که از ائمه اطهار(ع) نقل می شوند در کتاب بحارالانوار نهفته است و علامه برای نگاشتن این کتاب مشقت های بسیاری را تحمل کرد.

آیت الله شفیعی با تأکید بر این که کتب مرجع شیعی نباید مورد کم لطفی و مهجور واقع شوند، اظهار داشت: علامه مجلسی مشکل ترین و مهم ترین کشفیات زمانه را کاووش و حل می کردند و شایسته نیست کتاب این عالم بزرگ و ربانی در جامعه مهجور باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علمای اسلام برای حفظ و نگهداری دین مبین اسلام خون دل و زحمت کشیده اند، بیان داشت: قسمتی از روایات علامه مجلسی درکتاب بحارالانوار مرتبط با تعقیبات نماز است.

انتقاد از بی توجهی به تعقیبات نماز

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با انتقاد از بی توجهی به تعقیبات نماز از سوی نمازگزاران، تصریح کرد: دم از حضرت فاطمه زهرا(س) می زنیم اما حاضر نیستیم پس از پایان نماز دقایقی تسبیحات ایشان را ذکر کنیم و کار و مغاره بر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) ترجیح می دهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که از مسلمانی کمیت آن را گرفته ایم، خاطرنشان کرد: از برنامه های دین مبین اسلام عقب هستیم و متوجه نیستیم که در حال انجام چه کاری هستیم و نسبت به همه مسائل از جمله تعقیبات نماز بی اعتنا هستیم.

برخی کسب و کار را بر نماز ترجیح می دهند

آیت الله شفیعی با اشاره به حدیثی از امام صادق مبنی بر «تسبیحات حضرت زهرا(س) پس از هر نماز برای من از هزار رکعت نماز مستحبی ارزشمند تر است»، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسلمانان معتقد هستند؛ اما بی حال اند و حاضر هستند که کسب و کار خود را به تعقیبات نماز ترجیح بدهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مسلمانان باید به معطلی روز قیامت نیز فکر کنند، ابراز داشت: حاضر هستیم که لحظه ای کسب و کارمان تعطیل نشود اما حاضر نیستیم که دقایقی در محضر خداوند متعال با خلوص نیت تسبیحات حضرت زهرا(س) را ذکر کنیم.

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: نماز جماعت برپا است اما نماز را به تنهایی اقامه می کند و اجر و پاداش نماز جماعت را از دست می دهد؛ باید به این مسائل دقت شود و نگذاریم که هوس هایمان بر ما غلبه کنند.