منتخب الآثار من بحارالانوار در 20 جلد تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی دربانی عضو گروه تحقیق و تدوین منتخب الآثار من بحارالانوار امروز در نشست خبری، با بیان این که در مورد بحار الانوار کار محتوایی انجام شده است، گفت: در روایاتی که از نظر محتوا احتیاج به بررسی بوده حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره آن توضیحاتی را ارائه داده‌اند.

وی با بیان این‌که منتخب الآثار من بحارالانوار از نظر رجالی احادیث را مورد بررسی قرار داده است، ابراز کرد: منتخب بحارالانوار قرار است در بیست جلد تدوین شود.

حجت‌الاسلام دربانی با اشاره به امتیازات منتخب الآثار من بحارالانوار، گفت: اعراب‌گذاری تمام احادیث مطابق با منابع مرکز ‏تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، نکته‌گذاری محتوایی و ذکر منابع مختلف روایات از جمله این امتیازات است.

وی با اشاره به این‌که جلد نخست دائرة‌المعارف فقه مقارن در سال 85، جلد دوم آن در سال 89 و جلد ‏سوم آن نیز در سال 92 چاپ شده است، اظهار کرد: سبک دائرة‌المعارف به روش موسوعه و دانشنامه نگاری است و یک دوره فقه ترتیبی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام دربانی با بیان این‌که کتاب پیام امام امیرالمؤمنین علیه السلام شرحی جامع و تازه بر نهج البلاغه است، ابراز کرد: این کتاب از سوی حضرت آیت‌الله ‏مکارم شیرازی و با همکاری جمعی از فضلای حوزه علمیه در 15 جلد تدوین و ‏در سال 82 به عنوان بهترین کتاب سال برگزیده شد.‏/927/پ203/ق

 
/ پايان خبر /