فضيلت حاملان قرآن

فضيلت حاملان قرآن

به سند معتبر از حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم منقول است كه ديوانها كه در قيامت حساب مى كنند سه ديوان است : ديوان نعمتها، و ديوان حسنات ، و ديوان گناهان ، پس چون ديوان نعمت حسنات را برابر كنند نعمتها تمام حسنات را فرا گيرد، و ديوان گناهان باقى ماند، پس فرزند آدم را طلبند و گناهانش را حساب كنند، در اين حال قرآن به بهترين صورتها بيايد، و در پيش آن مرد روان شود، و گويد: خداوندا منم قرآن ، و اين بنده مؤمن توست كه خود را به تعب مى انداخت به تلاوت من ، و در طول شب مرا به ترتيل مى خواند، و چون مرا در تهجد (67) مى خواند آب از ديده اش جارى مى شد، خداوند او را راضى كن چنانچه مرا راضى كرده . پس ‍ خداوند عزيز جبار فرمايد كه اى بنده من دست راست را بگشا. پس پر كند حق تعالى آن را از رضا و خشنودى خود، و دست چپش ‍ را پر كند از رحمت خود. پس به او گويد: اينك بهشت از براى تو مباح است ، قران بخوان و بالا رو، پس هر يك آيه را كه بخواند يك درجه بالا رود.
و در حديث ديگر فرمود: حق تعالى به قرآن خطاب فرمايد: به عزت و جلال خود قسم كه امروز گرامى دارم هر كه تو را گرامى داشته ، و خوار كنم هر كه تو را خوار كرده .
و از حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم منقول است كه اشراف و بزرگان امت من حاملان قرآنند، و جمعى كه در شب عبادت مى كنند.
و در حديث ديگر فرمودند: حاملان قرآن بزرگان اهل بهشت اند.
و فرمود: خدا عذاب نمى فرمايد دلى را كه قرآن را حفظ نمايد.
و به سند معتبر از آن حضرت منقول است كه اهل قرآن در اعلاى درجات بهشتند بعد از پيغمبران ، پس ضعيف و حقير مشماريد اهل قرآن را. و حق ايشان را سهل مدانيد كه ايشان را نزد حق تعالى منزلت رفيع هست .

پاورقی

67- شب زنده دارى .